Gongey’s BlogDescribing the Indescribable World of The Gongey

All things Gongey

A Gongey is a special being. Having been created in the fiery furnaces of hell...wait...let me start over.
Back when collars were huge and pants were in the shape of bells I was born. The year was 1977. After 10 long months of gestation I was ready to join the world and make my contribution.
This blog is a record of my life. Good, bad and generally mundane!

Days Until Halloween:
Okay we have that many days until we need this movie completed.  So to begin with we need script ideas.  The movie will be 15 minutes long.  We can have gore, but not too much as this will be shown at our family Halloween party.  Also, we have a VERY limited budget.  So the actors will be whoever wants to donate their spare time.

Any ideas?!  As of right now I can’t think of anything, due to the fact I am tired!  🙁
Everyone start posting your ideas in the comments!

 

 

This entry was posted in General. Bookmark the permalink.

35 Responses to Time for a Movie!

  1. Gongeylittle says:

    I shall donate my camera and my time to work the camera.

  2. ¡¤§ ¥ ð µ £ £¤¡ says:

    hmmm….. lets see i” have many ideas but one suitible for a gongeys eyes?? eh…. well brian i’ll get my creative writing juices working and help u out…… nice timer by the way

  3. Semi Gongey says:

    I will donate my time….I wanna be a sadistic drill sergeant that…no wait been done…I can be…never mind, been done too. I also will get back to you with idears

  4. gonginus maternus says:

    Haunted barnyard with attack chickens! I can supply the barnyard and the chickens, Not sure how to make them attack though. Call it Attack of the killer chickens!! they shoot toxic eggs out of their butt. Or attack of the killer zucchini I have enough of that! Well if you need assist I will be glad to help.

  5. Gongeylittle says:

    You can do a movie where a kid or some one gets locked in a magicians house. All of the things the magician uses comes to life and tries to attack the kid.

  6. Gongey says:

    I am liking the ideas, keep ’em coming!!!

  7. ¡¤§ ¥ ð µ £ £¤¡ says:

    how about it starts out in A house or building,,, but in the basement, and There is a little girl shivering and then something starts coming toward her and she screams and the opening credits come on with scary music and such… then after the opening credits you see a woman regain conciousness… and throughout the movie it’s about how her trying to get out and parts of it are flashbacks to what lead up to how she got there………… I dunno how about that?

  8. ¡¤§ ¥ ð µ £ £¤¡ says:

    but then again taht might not work for a fifteen min movie…….

  9. Gongey says:

    I like it. Start it so the end is shown first, then build up to that point throughout the 15 mins.

  10. Gongeylittle says:

    yes….Excellent!

  11. Semi Gongey says:

    Can I be the creepy shadow?….in the movie I mean

  12. The boy who cried Gongey says:

    I want to play the house.

  13. ¡¤§ ¥ ð µ £ £¤¡ says:

    Yeah That could work… starting with the ending first…… haha a person being a house that would be funny.

  14. Gongey says:

    You can’t be a house Jo, you are already my “Love Shack”!

  15. ¡¤§ ¥ ð µ £ £¤¡ says:

    :::cough::: nice bri…….. Your such a weird

  16. The boy who cried Gongey says:

    Maybe I am a cursed house who moonlights as a love shack.

  17. Gongeylittle says:

    We need to do somthing soon, btw

  18. Undead Gongey says:

    Okay then? Ash your right! only…92 Days, 05 Hours, 13 Minutes, 14 Seconds left!

  19. Gongeylittle says:

    Who’s undead? What a great name. Could be in credits.

  20. Gongeylittle says:

    I’m genna guess…Syd? that is just a guess

  21. Undead Gongey says:

    haha ! ur so right!

  22. Undead Gongey says:

    Brian, I’m kinda in the process of making a movie with my friend, so I’m in the movie creativity so if you want I can help yoU! I can help write teh script. I’m not really doing anything during the day so I can come up just for a day or two and we can think of things to have in the movie it is only an offer but I am dead serious on this.

  23. Gongeylittle says:

    DEAD serious!!! HAHA!!! That was funny!

  24. Undead Gongey says:

    haha your so funny. you are crazy!

  25. Gongey says:

    Okay, let’s plan something. Maybe tomorrow(Tuesday), I can pick you up and you can stay at Sue’s for a couple of days. I would say stay at my place but Davey’s kids are here.

  26. Gongeylittle says:

    Is that happening, cause that would be totally awsome if it did.

  27. Gongey says:

    Actually I think it’s on hold…G-pa’s camera is with him in Virginia. So let’s start panning out ideas.

    My first idea, which uses a story from Mary’s sister:

    There is a house with a nasty surprise in the basement. Living in the basement is a creature; every couple of years this creature needs to feed. The beast also cannot come out in the light. So it has to feed in the dark. The owner of the house knows about the creature, and not wanting to become the monsters dinner, helps the creature out. This Halloween the beast needs to feed. So the owner decides to send trick or treaters down to the monster.
    The owner captures 3 or 4 trick or treaters, not knowing how much the beast will eat. He sends 2 into the basement and shuts the light off. Screaming, splatting and crunching noises come from the basement. Our 2 protagonists are the remaining 2 that were captured. They make a valiant effort to escape, but to no avail. They are thrust into the basement.
    The owner shuts the door and the lights go out…but nothing happens. The owner yells to the beast saying there are 2 more entrees. But still nothing. Thinking the beast is no longer hungry, he turns on the light and goes in to check the heroes. Seeing they are still alive he tells them not to move. He then starts to do a quick check of the basement. As the guy moves past them, the 2 heroes bolt for the door. They make it out and slam the door shut just as the guy almost reaches them. They quickly shut the light out and the gruesome noises ensue.
    The owner never realized the 2 heroes had glowsticks that were protecting them from the beast.

    The End…

  28. Undead Gongey says:

    haha i like the ending….. thats cool Brian! What can I do to help?

  29. Gongeylittle says:

    Haha that is so cool. Is it going to last 15 minutes?

  30. Undead Gongey says:

    are you be able to see the two heros in the beasts blood covered slimy lair? Cause that would be cool……. I think. okay yeah I didn’t get to sleep untill like five so yeah. meh

  31. Gongeylittle says:

    I’ll be gone so don’t come to me. And by the time you respond “Where” I will already be “There”. And when you ask “Why” There will be no reply. I will be back though so don’t go away. Saturday is the day, when I would have been and I am back again. Cool huh? I just thought of it so don’t blame me if it sounds wierd.

  32. Gongey says:

    Ok the movie is on hold until mid September. But we still need to write a script for it. So if you feel up to it, start writing the script. I think if we have 2-3 writers we can take the best of each persons story.

    Here’s a rough idea for characters:

    Monster
    Evil Guy(villain)
    Trick or Treater #1(Hero)
    Trick or Treater #2(Hero)
    Trick or Treater #3(monster food)
    Trick or Treater #4(monster food)

    We will use the rough story I posted above.

  33. Undead Gongey says:

    Sound fun!

  34. Undead Gongey says:

    okay so yeah…… I say it’s time for a new blog…… BRian it should be just random… cause this is boring. I went camping for four days and I expected to come back to something on this page and u got nothin. so meh.

  35. NuGongey says:

    So, I think it should be someone who wakes up in the bathtub with one of thier kidneys removed! And maybe it could be the attack chickens that did it! They are surgical attack chickens! That would be awesome!

Browse by Topic